Condiții de Retur
Conform legislației în vigoare, respectiv O.G. 130/2000 cu modificări și completări ulterioare, renunțarea la cumpărare este aplicabilă doar clienților persoane fizice.
Astfel, potrivit prevederilor art.7 alin.1) din OG 130/2000, consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.
Opțiuni pentru retur:
Dacă produsul achiziționat nu corespunde așteptărilor tale, poți denunța unilateral contractul în termenul menționat mai sus și returna produsul(e). Noi îți oferim 3 opțiuni:
- Îți returnăm suma de bani (intr-un cont bancar la alegere).
- Îți înlocuim produsul cu un alt produs identic.
- Poți folosi banii proveniți din stornarea produsului pentru achitarea altui produs.
Notă: Solicitarea de denunțare unilaterală a contractului la distanță este necesar să se facă în scris.
Condiții de returnare:
- Produsul poate fi returnat doar dacă este în condiții perfecte (fără lovituri, zgârieturi), inclusiv ambalajul, accesoriile aferente și produsele cadou-bonus (exact ca în momentul recepționării).
- Produsul va fi returnat împreună cu o copie de pe factura de achiziție și certificatul de garanție în original. Produsul trebuie să includă cel puțin o metodă de identificare a comenzii, în caz contrar nu va putea fi identificat și va fi returnat automat către client.
Renunțarea la cumpărare în termen de 14 zile calendaristice se poate aplica doar pentru produsele livrate prin curier. Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client. Rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 zile de la recepția returului.
Taxa de readucere a produsului în stadiul inițial:
Dacă produsul returnat nu mai este in aceeasi conditie in care a fost livrat si / sau nu mai poate fi vândut, ne rezervăm dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea acestuia în stadiul inițial (dacă este posibil) sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca second-hand. Alternativ, putem reexpedia produsul pe cheltuiala clientului. Această clauză se aplică conform O.G. 130/2000, în cazul achiziționării de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanță.
Condiții de renunțare la cumpărare
1. Înregistrare cerere renunțare la cumpărare și restituire produse
1.1 Cumparatorul va înregistra o cerere prin e-mail pe adresa: contact@pcera.ro
1.2 Cererea de renunțare va fi aprobată și înregistrată în sistem dacă îndeplinește condițiile obligatorii pentru retur (vezi paragraful - Condiții de returnare).
1.3 Confirmare: Cumpărătorul va primi o confirmare pe email în 24-48 ore de la înregistrarea cererii.
2. Excepții de la returnare
Potrivit prevederilor art. 10 lit. c) din OG 130/2000, nu pot fi denunțate contractele care au ca obiect furnizarea următoarelor categorii de produse:
- Produse cu modificări fizice: lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri (toate comenzile beneficiază de deschidere la livrare - produsele trebuie inspectate vizual la primirea de la curier).
- Software desigilat: Sisteme de operare, aplicații, antiviruși, jocuri desigilate, extensii de garanție desigilate.
- Produse marca Apple: iPhone, iPad, iPod (software activat).
- Cartușe desigilate.
- Imprimante, multifuncționale, aparate de fax (cartușele/tonerele desigilate).
- Produse aduse pe comenzi speciale.
- Electrocasnice: mici sau mari ce prin propria lor exploatare au dus la o stare de nevandabilitate, etc., care au urme de utilizare.
- Produse ce au legatura cu igiena corporala: Casti tip in-ear, etc
- Servicii prestate (testare, asamblare etc.);
3. Verificarea și validarea returului
3.1 După primirea produselor, personalul va verifica dacă acestea îndeplinesc condițiile pentru renunțarea la cumpărare.
3.2 Rezultatele verificării vor fi comunicate prin email în 24-48 ore de la primirea produselor. Detaliile vor include și taxele speciale, dacă este cazul.
3.3 Cumpărătorul va furniza, prin email, acceptul sau observațiile referitoare la rezultatele verificate pentru a continua procesul de retur.
4. Înlocuirea produsului
Pentru produsele care îndeplinesc condițiile de retur, vânzătorul va înlocui produsul cu unul nou al modelului specificat în comanda inițială a cumpărătorului. Dacă se agreează înlocuirea cu un produs mai valoros, cumpărătorul va plăti diferența.
5. Costuri și taxe speciale pentru retur
Costuri suportate de cumpărător:
- Costuri de retur și transport pentru produsele la care se renunță în termen de 14 zile calendaristice.
- Costuri de transport pentru produsele care nu îndeplinesc condițiile de returnare.
Costuri suportate de vânzător:
- Costuri de retur pentru produsele care nu sunt conforme cu oferta, comanda sau sunt nefuncționale.
6. Rambursarea sumelor
Rambursarea sumelor se va face în termen de 14 zile de la data denunțării contractului de către consumator.
Aflați detalii despre termeni legali aplicabili procedurii de retur.
Notă:
1. Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate; taxele sunt cuprinse intre 0 si 100% din valoarea initiala a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat catre client la receptionarea produselor deteriorate/modificate.
2. ATENTIE! Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator.
1. Conform Ordonanței nr. 130 din 31 august 2000, politica de renunțare la cumpărare și returnare a produselor în termen de 14 zile calendaristice se aplică numai persoanelor fizice și doar pentru produsele livrate prin curier.
2. Dacă produsul are deteriorări vizibile la livrare, cumpărătorul trebuie să refuze recepția acestuia.
3. Dacă produsul prezintă defecte estetice, acestea trebuie semnalate în 48 de ore de la livrare, la adresa contact@pcera.ro, împreună cu poze reprezentative.
4. Ne rezervăm dreptul de a refuza cererile de returnare succesive sau în cazul în care nu sunt îndeplinite condițiile de retur.