Condiții de Garantie
Garantie pentru produsele fără certificat de garanție emis de producător/importator
Pentru produsele care nu sunt însoțite de un certificat de garanție emis de producător/importator, soluționarea garanției se va face prin repararea, înlocuirea sau stornarea produsului defect.
- Plata transportului pentru produsele trimise (tur-retur) în vederea soluționării garanției este responsabilitatea SC PERSONAL COMPUTER ERA S.R.L.
- Expedierea se va face prin intermediul curierului rapid Fan Courier
- Termen de soluționare: Garanția va fi soluționată în termen de maxim 15 zile calendaristice. În cazul persoanelor juridice, termenul maxim poate fi de până la 30 zile calendaristice
Condiții generale de garanție
Garanția este reglementată de O.G. 21, O.G. 140/2021 și O.G. 174/2008.
Pentru a beneficia de garanție, este necesar să prezentați produsul defect cu elementele de identificare intacte (număr serial), împreună cu accesoriile aferente, copiile de pe factura fiscală și certificatul de garanție. Dacă produsele nu sunt însoțite de aceste documente, ele pot fi returnate solicitantului/expeditorului fără a li se soluționa garanția.
Produse excluse de la garanție
La solicitarea garantiei este necesara prezentarea produsului defect cu sigiliile intacte. In cazul in care sigiile sunt rupte sau deteriorate, produsele pot fi returnate solicitantului/expeditorului fara a i se solutiona garantia.
Nu fac obiectul garanției produsele care prezintă defecte fizice cum ar fi:
lovituri, crapaturi, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc., etichete sau sigilii de garantie deteriorate, indepartate sau modificate, produsele utilizate in conditii neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, screen burn-in, socuri mecanice, manipulare incorecta, utilizarea produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor chimice, software parolat, metode de securitate suplimentara, conturi profil cloud (Google, Mi, Apple iCloud ) etc.), setari si instalari incorecte, surse defecte, prize fara impamantare, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor, interventia mecanica sau plastica asupra produselor, conectarea sau deconectarea anumitelor componente in timpul functionarii echipamentelor, virusari, rescrieri gresite de BIOS sau BIOS parolat etc. precum si produsele la a caror instalare s-au folosit incorect programele de instalare sau au fost utilizate alte drivere ori programe decat cele originale. Instalarea sau punerea in functiune a produselor de catre persoane neautorizate duc la pierderea garantiei.
Recomandare: Realizați periodic back-up al programelor și informațiilor salvate pe mediile de stocare, deoarece acestea pot fi șterse în timpul operatiunilor de service.
Garantie pentru SSD-uri
Garanția pentru SSD-uri durează până la expirarea termenului specificat în certificatul de garanție sau până când SSD-ul atinge un anumit prag de utilizare (scriere/rescriere) cunoscut ca “SSD Life-Left”.
Utilizatorii pot vizualiza starea SSD-ului prin aplicațiile puse la dispoziție de producători, precum Kingston SSD Manager, Hard Disk Sentinel, ADATA SSD ToolBox, CrystalDiskInfo, etc.
Garantie pentru produsele cu certificat de garanție emis de producător/importator
Pentru produsele însoțite de un certificat de garanție emis de producător/importator, soluționarea garanției se va face în centrele menționate în document și conform condițiilor specificate. Este necesar să păstrați certificatul de garanție în original pentru acordarea garanției.
Colectarea selectivă a DEEE (Deșeuri Echipamente Electrice și Electronice)
Conform H.G. 448/2005, consumatorii sunt obligați să nu elimine DEEE ca deșeuri municipale nesortate și să le colecteze selectiv.
Simbolul care indică faptul că echipamentele electrice și electronice trebuie colectate separat este o pubelă cu roți barată cu două linii în formă de “X”
Termenul de garanție
- Termenul de garanție începe din momentul livrării produselor, conform datei menționate în factura fiscală.
- Garanția pentru componentele second hand ( refurbished ) este de 1 an, cu excepția produselor a căror durată de garanție va fi menționată odată cu livrarea acestora.
- Pentru serviciile din categoria „Servicii” (exemplu - asamblare, montare componentă, diagnosticare sistem), garanția oferită pentru serviciul efectuat este de 30 de zile (1 lună) de la prestarea serviciului.
Costuri și taxe de garanție
- În cazul în care solicitarea de acordare a garanției este nejustificată (produs funcțional, produs care nu respectă condițiile de garanție), solicitantul va trebui să achite taxele de transport tur-retur și eventuale costuri de diagnosticare, stabilite de unitatea de service.
Operatiuni de service și prelungirea garanției
- Operațiunile de service efectuate în perioada de garanție vor fi menționate pe documente separate, care devin parte integrantă din Certificatul de Garanție.
- Perioada de garanție se prelungește cu intervalul în care produsele s-au aflat în service.
Soluționarea produselor în service
- Pentru produsele receptate în garanție sau asamblate care alcătuiesc un sistem PC, termenul de 15 zile pentru soluționare va începe în maximum 72 de ore (3 zile lucrătoare) de la recepția sistemului, pentru diagnosticare.
- Produsele iesite din perioada de garanție sau care nu se încadrează în termenii și condițiile de acordare a garanției nu vor beneficia de termenul de 15 zile, iar termenul de soluționare poate fi între 30 și 120 zile de la recepția în service.
Produse abandonate
Produsele neridicate de la unitatea de service în termen de 60 de zile de la finalizarea operatiunilor vor fi declarate abandonate și vor fi predate centrelor de colectare.
Stornare Produse
Produsele care nu pot fi reparate sau înlocuite cu produse asemanatoare vor fi soluționate prin storno.
Mentiuni
Dupa despachetarea echipamentelor, produselor achizitionate de pe site-ul nostru (unitate centrala, monitor, tastatura, imprimanta etc.), este necesar ca acestea să nu fie puse în functiune cel putin doua ore, pentru a se elimina condensul (in cazul în care au fost transportate la temperaturi scazute sau pe vreme umeda, cetoasa) si pentru a se ajunge la temperatura mediului ambiant. Inaintea conectarii echipamentelor la retea verificati daca tensiunea de alimentare este de 220V +/- 10%, 50Hz +/- 2%. Se va utiliza priza (prelungitor) cu impamantare la echipamentele prevazute cu cablu cu impamantare. Temperatura ambianta de functionare trebuie sa fie intre 15 şi 35 grade C (la depozitare intre -15 si 50 grade C). Umiditatea intre 0 si 90% fara condensare. Echipamentele sunt concepute pentru a fi utilizate cu predilectie in mediu nonprofesional. Mediul înconjurator trebuie sa fie lipsit de praf, agenti corozivi si vibratii. Se recomanda utilizarea unei surse de tensiune UPS pentru evitarea defectarilor datorate retelei electrice. Conectarea sau deconectarea cablurilor intre echipamente se executa cu cablurile de alimentare de la toate echipamentele deconectate de la retea. Nu este permisa oprirea si pornirea succesiva a echipamentelor la intervale de timp mai mici de 10 sec. Echipamentele USB se conecteaza la PC numai dupa instalarea software-ului si a driver-ului care le insoteste.